Garanție

Garantia produselor

Magazinul DyaFashion ofera o garantie de 30 de zile calendaristice, conform OG34/2014. Termenul incepe din momentul in care comanda ajunge la client. Conditiile de garantie sunt in conformitate cu legislatia in vigoare. Garantia acordata nu afecteaza drepturile conferite prin legea consumatorului si este in conformitate cu prevederile OG nr 21/1992 privind Protectia Consumatorilor, cu modificarile ulterioare, si legea nr 449/2003.
DyaFashion.Ro garanteaza respectarea drepturilor conferite de Legea nr. 677/2001. Aceste drepturi pot fi exercitate prin intermediul unei simple cereri scrise si semnate ce va fi trimisa prin posta la adresa DyaFashion.

 

In cazul în care preţurile sau alte detalii referitoare la produse/promoţii au fost afişate greşit, inclusiv din cauza faptului că au fost introduse greşit în baza de date, ne alocăm dreptul de a anula livrarea respectivului produs şi de a anunţa clientul telefonic/e-mail în cel mai scurt timp, despre eroarea aparută, dacă produsul nu s-a livrat încă.


Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legii 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform legii 449/2003 "In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata". Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabila de timp, care insa nu poate depasi 15 zile calendarisitice. In acest sens, definitia consumatorului este urmatoarea "orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale". Persoanele juridice nu intra sub celor doua legi mentionate anterior. In cazul persoanelor juridice, pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi, in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.
In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:
- maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
- maxim 25 de zile lucratoare in cazul persoanelor juridice
Totusi, la aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Toate produsele comercializate de magazinul online https://dyafashion.ro sunt noi, cu garantie nationala sau internationala (exceptie facand produsele de tip RESIGILAT). Garantia acestor produse este asigurata de catre service-urile autorizate ale distribuitorilor sau producatorilor, prin predarea acestora in cazul lipsei conformitatii, direct catre centrele de service autorizat.
Majoritatea produsele noi se livreaza sigilate si in ambalajul original. Toate produsele sunt insotite de certificatul de garantie tipizat al producatorului.  
Produsele de tip RESIGILAT sunt produse provenite din retururi de marfa, expuse in showroom sau folosite in reviewuri sau prezentari (bloguri, siteuri de specialitate, media), deci sunt produse folosite pentru o perioada scurta, vandute la preturi cu discounturi de minim 10% fata de produsele noi. Procedura de trimitere in service a acestor produse este similara cu aceea a produselor sigilate.
 
 
Conform Lege nr. 449/2003

   CAPITOLUL V
  Termene

   Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
   Art. 161. - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.@
    __________
    @Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

   Art. 162. - Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată.@
    __________
    @Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

   Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
   Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
 
 
 
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
 
Firma nu isi asuma raspunderea pentru eventualele pierderi de informatii survenite in urma unor defectiuni hardware - mai concret defectiuni de hard disk intern / extern, solid state drive intern / extern sau alte medii de stocare interne sau externe, drept pentru care se recomanda salvarea datelor importate periodic pe un suport extern.
Bateriile / acumulatorii sunt considerate bunuri perisabile, consumabile care isi pierd proprietatile inca din momentul fabricatiei. Astfel, garantia acestor produse este cuprinsa intre 6 si 12 luni. Nu se acorda garantie la produsele media storage – CD-R(W), CD+R(W), DVD-R(W), DVD+R(W), discuri blu-ray, dischete. Nu se acorda garantie la consumabile: cartuse ink-jet, tonere laser, riboane, capete de printare, cilindru imagine, drum etc. Nu se acorda garantie la produsele software (licente, jocuri etc.). Nu sunt considerate defecte monitoarele care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international ISO 13406-2 clasa II. Garantia nu acopera si datele stocate pe produsele care permit stocarea acestora - in acest sens se recomanda backup-urile periodice. Garantie acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare insa nu acopera si asigurarea produselor. In cazul in care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de catre client. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
Situatiile de mai jos vor duce la pierderea (anularea) garantiei:
- defectiuni cauzate de transportul, manipularea, depozitarea, instalarea si utilizarea echipamentelor in conditii necorespunzatoare
- deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi; componente calculator/server si orice alt tip de produs care au in componentea piese electronice indoite, deteriorate, rupte sau cu trasee electronice intrerupte; pini placa de baza, procesor, unitati de stocare, mufe de date/audio/video indoiti, rupti, arsi
- interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator
- lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
- produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
- modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.
 
 
REMEDIEREA PRODUSELOR
 
In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea: